تقویت روحیه کودکان، روزهای کرونایی چه کنیم؟

این روزها کودکان بیشتر از قبل احتیاج دارند که وقت خود را با خانواده صرف کنند. خانواده هم در روزهای کرونایی وقت بیشتر خود را برای سرگرم کردن فرزندان خود صرف می کند تا کودکان کمتر بهانه بگیرند و زمان خانه نشینی برایشان سریع تر بگذرد؛ پس خانواده ها بهتر است بیشتر مراقب روحیه کودکان خود باشند، زیرا روزهای سختی را سپری می کنند.

با همکاری یکدیگر برنامه‌ای را برای خانواده تنظیم کرده و به آن عمل کنید. فکر کردن به کمبود‌ها مانع شادی خواهد شد، پس سعی کرده به داشته‌های خود وخانواده به ویژه سلامتی فکر کنید. در صحبت‌های روزانه از جملات منفی و بزرگ جلوه دادن مشکلات و نگرانی‌ها پرهیز کنید.

توکل به خدا، صداقت، تفاهم و یکدلی را در فضای خانه توسعه دهید. خاطرات شیرین زندگی را مرور کنید. با استفاده از لباس‌های شاد و روشن، تغییر چیدمان اتاق‌ها، نشاط را در خانه ایجاد کنید. انجام ورزش انفرادی مانند یوگا که در خانه قابل انجام است در این روز‌ها توصیه می‌شود، ورزش کردن به ایجاد حس مثبت و کاهش استرس کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از سرگرمی‌ها و بازی‌های جالب برای سرگرم کردن و کنترل کودکان در روز‌های خانه نشینی به خاطر ویروس کرونا به کار می‌آید آشپزی کردن است. به فرزندتان اجازه دهید در آشپزخانه راحت باشد و در آشپزی کمک کنند، این روش یکی از بهترین ترفند‌ها برای علاقه‌مند کردن کودکان بد غذا به خوردن غذا هم است. کودکان حرکت را به خوبی یاد می‌گیرند؛ حالا چه بهتر که این حرکات مثل ورزش در خانه باشد. ورزش خانگی مثل شنا، شکم، راه رفتن آرام را انجام دهید تا آن ها تقلید کنند.

کودکان عاشق فیلم‌های انیمیشنی هستند. خوشبختانه این روز‌ها می‌توان انواع فیلم‌ها را به راحتی تهیه کرد. فقط مراقب باشید که محتوای فیلم‌ها مناسب کودک تان باشند. متأسفانه خشونت جزء نمونه‌های جدید شده تا حدی که داد بعضی منتقدین را درآورده است.

کودکان گاهی نیاز دارند که با او صحبت کنید. با کودک خود گپ بزنید. شاید او از ماهیت گپ و صحبت چیزی متوجه نشده یا حتی نتواند کلمات را به خوبی ادا کند؛ اما همین‌که حرف می‌زند، برای او هزار دنیا می‌ارزد. با زبان او صحبت کنید. از او بخواهید اتفاقات آن روز را بگوید. کار‌های زیاد دیگری هم وجود دارد؛ اما باید ببینید از کدام فعالیت‌ها فرزندمان لذت و استقبال بیشتری می‌کند. کودک خود را مجبور به انجام کاری نکنید، اجبار مسئله را بدتر خواهد کرد. فقط ببینید که از کدام فعالیت بیشتر لذت می‌برد و به دنبال آن باشید.

اگر تولد یا جشن خاصی نزدیک است از شرایط روز‌های خانه‌نشینی استفاده کرده و با بچه‌ها کارت پستال یا دعوت‌های دست‌ساز برای دایی، عمو، خاله و پدر بزرگ و مادربزرگ درست کنید. لازم نیست حتما در فضای بیرون از خانه بساط پیک نیک را مهیا کنید. با رعایت نکات ایمنی در داخل خانه هم می‌شود به یک سفر کوتاه مدت رفت.  در یک گوشه خانه چادری بر پا کرده، داخل آن صبحانه و خوراکی بخورید، داستان و شعر بخوانید و کمی هم بخوابید. با این ترتیب فضای یک پیک نیک و اردوی واقعی را در خانه بازسازی کنید. پیشنهاد می‌شود حتما به کتاب‌های صوتی گوش دهید.


Deprecated: تابع get_the_author_email از نگارش 2.8.0 منسوخ شده است! به جای آن از get_the_author_meta('email') استفاده نمایید. in /home/mamagram/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031
سوده اکبرنژاد
همراه ما باشید در کانال تلگرام MaMaGram | ماماگرام کانال تلگرام

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه خود را ارسال نمایید


Warning: Undefined array key "comment_notes_after" in /home/mamagram/public_html/wp-content/themes/Mahyar/inc/comments.php on line 115